הזיהום בחיפה • ליצמן: המחקר מתבסס על נתונים מ-2012

"משרד הבריאות יקח את הנתונים הראשוניים, נפרק אותם, נלמד אותם, מה שיצא אתמול הוא בהחלט מוקדם"
ישראל פריי No Comments on הזיהום בחיפה • ליצמן: המחקר מתבסס על נתונים מ-2012

שר הבריאות התייחס למחקר שטוען למומים גנטיים בעקבות הזיהום בחיפה • "זאת בדיקה שהתחילה, אין עדיין ממצאים סופיים, לא יודע למה זה פורסם כעובדה מוגמרת" • "אם יתברר שזה צודק – נלך למהלכים דרסטיים"

"משרד הבריאות יקח את הנתונים הראשוניים, נפרק אותם, נלמד אותם, מה שיצא אתמול הוא בהחלט מוקדם"
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מחקר גדול שפרסמו מספר חוקרים, קובע כי בעיר חיפה קיימת תחלואה גבוהה ושיעור גבוה של תינוקות הנולדים עם לקויות, בעקבות הזיהום ממפעלי המפרץ. שר הבריאות יעקב ליצמן נדרש לנושא ב"מהדורת הבוקר" בהגשת מוטי לביא.

ליצמן סיפר כי כבר הספיק לשבת עם השר להגנת הסביבה אבי גבאי (כולנו) בלווי הגורמים המקצועיים במשרדים, יחד עם מחברי המחקר, בניסיון להבין את תכנו: "זאת בדיקה שהתחילה, ואין עדיין ממצאים סופיים, אני לא יודע למה זה פורסם כעובדה מוגמרת".

השר הדגיש כי מחקר כזה צריך להיות מוגש לפני פרסומו למשרדו, ע"מ שיבדקו הטענות: "תפקיד המשרד לבדוק שהמחקר נכון. אנחנו בודקים כל הזמן את הזיהום בחיפה. לא צריך לעשות מזה היסטריה, אנחנו מקדמים בברכה כל מחקר, ונבדוק את הנתונים לעומק".

אחרי כ"כ הרבה מחמאות, הנה השאלות הקשות: משרד הבריאות הרי הראשון לדעת את נתוני התחלואה והלידה, איך עד היום לא בדקתם את הנושא?

"אני אפתיע אותך ואגיד כי המצב בחיפה דווקא השתפר. המחקר מתבסס ע"פ נתונים של שנת 2012, אנחנו היום ארבע שנים אחרי, יש לי הרבה מאוד שאלות על המחקר. רוצה להזכיר שאני וגבאי ביקרנו פעמיים בחיפה רק בגלל העניינים האלו. משרד הבריאות יקח את הנתונים הראשוניים, נפרק אותם, נלמד אותם, מה שיצא אתמול הוא בהחלט מוקדם".

מי מימן את המחקר? למישהו יש אינטרס?

שאלתי את השאלה הזאת, אל תכניס אותי לשם, יכולים להיות כאן אינטרסנטים. בלי להיכנס לפרטים האלה, אני לא חושד במחברי המחקר, חושב שהם אנשים טובים ורציניים. שאלתי גם מי הדליף את המחקר לפני שהוא תיאם עם המשרד".

ליצמן ביקש במהלך כל הראיון להדגיש: "אם אנחנו נגיע בסוף למסקנה שנתוני המחקר צודקים, אני אומר באופן חד משמעי, נעשה דברים דרסטיים".

הראיון המלא:



0 תגובות